reklama

Láska, ktorá ťa zdvihne

Všetci to poznáme. Veci nejdú tak, ako sme si predstavovali. Ľudia reagujú inak, ako by sme čakali. Okolnosti sa vyvíjajú v náš neprospech. Strácame pevnú pôdu pod nohami. A k tomu všetkému sa cítime ... vinní. Čo s tým?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Niektorí sú "silní" a chcú to aj tak zvládnuť sami. Otrasú sa, pozviechajú a idú ďalej. Ak sa to takému človeku podarí, je šťastný a blahoželá si. Opäť som to dokázal. Nie som slaboch! Ide mi to lepšie ako tým druhým.
A čo si o tom myslia tí druhí? Tí, ktorí mu možno pomohli, ale on to vôbec nezbadal? Bez ktorých by to azda vôbec nešlo?
A čo si o tom myslí Boh, bez ktorého by sme sa ani nemali ako nadýchnuť?

Boh premýšľa inak ako my ľudia. "On dáva vychádzať slnku nad zlými aj nad dobrými a zosiela dážď na spravodlivých aj na nespravodlivých" (Matúš 5,45). Boh je veľkorysý. Dokonca dovolí, aby ho ľudia potupovali a vysmievali sa mu. Neponáhľa sa so súdom, On ho totiž nemá rád. "Ako žijem - znie výrok Hospodina, Pána - nemám záľubu v smrti bezbožného, ale v tom, že sa bezbožný odvráti od svojho spôsobu života a bude žiť" (Ezechiel 33,11).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sú ľudia, ktorí to pochopia. Takí ľudia sú šťastní. Pozrime sa, ako poznal Boha Dávid, autor 40. žalmu:

"Túžobne som očakával na Hospodina,
sklonil sa ku mne a počul moje volanie o pomoc.
Vytiahol ma z jamy hrôzy, z bahna a blata.
Nohy mi postavil na skalu a spevňuje moje kroky.
Do úst mi vkladá novú pieseň, chválospev na nášho Boha.
Mnohí to uvidia, budú sa báť a dúfať v Hospodina."
Žalm 40,2-4

Dávid pochopil, že Boh zachraňuje. Buďme k sebe úprimní. Nikto z nás nie je dostatočne silný, aby nikoho nepotreboval. A každý z nás potrebuje záchranu od toho strašného v nás, čo nás núti robiť nesprávne veci, čo nás núti hrešiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Boh je láska. On vie, čo potrebujeme. Nepotrebujeme, aby nás niekto poriadne vymlátil. Tak, tu máš! Nie. On prichádza, vystiera svoju láskavú ruku a hovorí: Poď, ja ťa pozdvihnem. Ja ti dám nový život. Ja spevním tvoje kroky. Ja ťa urobím skutočným víťazom. Lebo žiadny človek nedosiahne skutočné víťazstvo sám. Tí, ktorí ho naozaj dosiahnu, si uvedomujú, koľko veľa vďačia ľuďom okolo seba, a predovšetkým, koľko vďačia Bohu...

Tomáš Počai

Tomáš Počai

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som teológ a prekladateľ, a predovšetkým normálny človek ako vy. Naučil som sa niečo zhora a považujem to za príliš drahé, než aby som si to nechal iba pre seba...Moja osobná stránkaMoje prekladateľské služby Zoznam autorových rubrík:  VieraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu