reklama

Boh nie je farár a cirkev nie je kostol

Musel som napísať tento článok. Lebo znova a znova dochádza k nedorozumeniam. Niekedy žasnem, ako dlho niektorým ľuďom trvá, kým pochopia takú jednoduchú vec. Keď poviem Boh, oni počujú farár. Keď poviem viera, oni počujú musíš a nesmieš. Keď poviem cirkev, oni počujú kostol. Ako keby mali na ušiach nejaký špeciálny filter.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (230)

Takže pekne po poriadku:

1. Boh nie je farár. Keď niektorým ľuďom hovorím, čo všetko mi Boh daroval a aký je dobrý, zastavia ma: "To mi nehovor, veď tí farári narobili toľko zla, že im vôbec neverím."
Pozor na to! Boh nie je farár! Rozhodne nechcem hádzať všetkých farárov do jedného vreca. Pozrime sa však, čo hovorí Ježiš: "Nie každý, kto mi hovorí: Pane, Pane!, vojde do nebeského kráľovstva, ale kto činí vôľu môjho nebeského Otca." Teda farár (ako aj hociktorý iný človek), ktorý nekoná Božiu vôľu, nevojde do nebeského kráľovstva. Nemôže byť teda ani Božím reprezentantom. Božími reprezentantmi na tejto zemi sú tí, ktorú Božiu vôľu konajú. A vďaka Bohu, sú aj takí.

2. Viera nie je "musíš a nesmieš". Keď sa s niektorými ľuďmi rozprávam o viere v Ježiša Krista, oni nechcú veriť, lebo by to by predsa museli chodiť do kostola, odriekať modlitby a "byť pobožní". Aké strašné!
Ale to je omyl. Rozmýšľajte spolu so mnou: Kde je vo viere nejaké musíš a nesmieš? Nijaké tam nevidím. Áno, skutočný veriaci človek žije podľa svojej viery (hoci to nie sú práve vyššie vymenované prejavy), jeho viera je však preňho predovšetkým nádherným vzťahom. Boh ma miluje, preto aj ja milujem Jeho (1. list Jána 4,19). A je mi s ním dobre. Výsledom je, že konám Božiu vôľu, ako sme si povedali v prvom bode.

3. Cirkev nie je kostol. "Ja verím v Boha ale nechcem chodiť do kostola. Neverím v cirkev, môžem byť kresťanom aj doma," hovoria niektorí.
Ďalší omyl. Biblia nás nevolá k tomu, aby sme chodili do kostola. Pri všetkej úcte, tie pestrofarebné obrady, ktoré sa tam dejú, nemajú väčšinou nič spoločné s biblickou vierou. Dokonca sú často proti nej.
Cirkev je však niečo iné.
Pozrite sa na tento opis z knihy Skutkov apoštolov (2,42): "Títo zotrvávali v apoštolskom učení a v spoločenstve, v lámaní chleba a na modlitbách." Samozrjme, nešlo o odriekavanie nejakých modlitbičiek, ale o živý rozhovor s Bohom. Oni rozprávali s Bohom a Boh s nimi. A toto je skutočná cirkev. Každý kresťan ju potrebuje. Veď ako preukazuje lásku k svojim bratom, ak sa s nimi ani len netúži stretnúť?

Takže vedzte, že Boh je naozaj dobrý a miluje vás. Nedívajte sa na neho cez farárov, kostoly a náboženské povinnosti. Pozrite sa na neho cez Ježiša Krista a zažijte zázrak na vlastnej koži.
Pokoj vám!

Tomáš Počai

Tomáš Počai

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som teológ a prekladateľ, a predovšetkým normálny človek ako vy. Naučil som sa niečo zhora a považujem to za príliš drahé, než aby som si to nechal iba pre seba...Moja osobná stránkaMoje prekladateľské služby Zoznam autorových rubrík:  VieraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu